Diabeteshunden kan!

Hej!

Min diabeteshund Shiva har lärt sig ett nytt trixs, "hämta insulinet" och "hämta blodsockermätaren".
Blodsockermätaren och insulinväskan ligger alltid på samma ställe i mitt fall ligger dom på pallen i vardagsrummet, hon fick i början på korta avstånd gå och hämta någon utav väskan, jag var tydlig när jag sa om det gällde INSULIN eller BLODSOCKER, sen ökade vi på avståndet och nu kan jag stå vart som i min lägenhet och hon kan på mitt komando springa och hämta rätt väska, hon vet ju vart den ligger :-)

Det känns tryggt, imorse låg jag högt och jag mådde verkligen dåligt av det, då fick shiva första uppgiften att hämta mätaren, när hon kom med mätaren fick hon nästa uppgift att hämta insulinväskan, sen massa belöning som bestod utav godis och kel. Jag fick i lugn och ro mäta mitt blodsocker och kompensera det höga med insulin. Shivas uppgift blev då att "lämna" mätaren och insulinväskan på pallen igen. Arbetet slutfört!
Varför jag inte har mätaren brevid mig när jag sover? För att jag skall sluta sticka mig på natten, jag vet ju hur jag mår och det blir nästan lite psykiskt att man skall kolla blodsockret nattetid också (resulterade när jag flyttade hemifrån, man vill inte hamna i en jobbig sits)), men egentligen vet jag att det inte behövs.Mina fingrar är tacksama :)


//Linda


Kommentarer
Postat av: Josefin Strömberg

Åh vilken fräsig hund! Det där skulle jag vilja lära min vovve, tror dock inte hon är nog smart. :)

Jag har också diabetes typ 1, kul att jag hittade till din blogg! :)

2011-10-26 @ 09:55:09
URL: http://josefinstromberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0