Diabetesförbundet

Varför är det viktigt att vara medlem i en diabetesförening?

Jadu jag lägger 230 kronor/ år för att behålla mitt medlemskap i Kungsbacka diabetesförening och då blir jag ju även atomatisk medlem i Svenska diabetesförbundet och får ta del utav deras erbjudanden, bland annat tidningen diabetes som kommer ut 6 gånger per år, jag syns som en grupp. Min sjukdom blir där aldrig osynlig, diabetesförbundet har ju makten att påverka politisk och då anser jag att det är viktigt att vi ses som en stor och viktig grupp.

Jag får ta del av träffar,föreläsningar,läger och aktiviteter i diabetesföreningens regi. Jag har tagit det aktiva valet att engagera mig i föreningen, det är otroligt roligt och har gett mig vänner för livet.

Tycker du det är viktigt att vara medlem i en diabetesförening? varför?varför inte?

//Linda

P.s gå in på www.diabetes.se och registrera dig som medlem om du inte redan är medlem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0