Träff med sos-hundarna :-)

Heej!

Idag var det träff med sos-hundarna, det var riktigt mysigt och lärorikt. Det bästa med att umgås med dom är att "det är något med alla", jag känner mig inte annorlunda för att jag avviker från träningen för att kolla blodsocker,äta något eller bara "pusta ut ett högt värde". Alla förstår och det är med största sanolikhet någon som sällskapar mig vid sidan av planen.

Jag fick lågt blodsocker under träningen och då larmade Shiva, känns kul! Min instruktör hjälpte till med belöningen så jag kunde fokusera på att få upp mitt blodsocker.

Momenten som vi gjorde var först att en instruktör gick runt med sin hund och hälsade på oss alla, min uppgift här är att hålla koll på min hund så att den accepterar att det står en annan hund mitt emot. När Shiva tittade på den andra hunden belönade jag, det handlar om att belöna ett bra betende, så acesoationen blir rätt, en annan hund = godis.

Sen gjorde vi en övning som Shiva verkligen behövde, det handlade om att man skulle starta lek och avsluta lek, ja min lilla prinsessa har svårt med avslutandet hehe...

Stanna övningen, gick bra som vanligt eftersom jag hade leksaker som belöning.

Platsliggning med störning, Shiva fick ligga vid dom andra hundarna medans jag velade med leksaker och pinnar för att försöka locka henne att resa sig upp men hon låg allt ner hela tiden haha, duktig vovve :-)

Sen begav vi oss hemåt, jag handlade suchi till mig och mamma innan det var dags för mig att åka till jobbet :-)

Kraaam




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0