Hundträning med Josefin :-)

Hej!

Igår när klockan slog fem packade jag in Shiva i bilen och åkte för träning tillsammans med träningskompisen josefin som har blivande servicehunden swatch.

Vi sågs hemma hos henne och hittade en lekplats där vi tränade passivitet, passivitet är superviktigt för hunden att fixa och jag tycker Shiva grejade det fint, sen gjorde vi en platsliggning, där Shivas uppgift är att ligga kvar passiv och vänta tills jag kommer tillbaka. Jag störde Shiva med en massa oväsen, viftade med leksaker och såg helt enkelt till att hon skulle ha fullt upp med att inte vilja ligga kvar men det grejade hon fint.

Sen var det dags för inkallning, det fixade hon också bra. Det som är bra med Shiva är ju att hon själv vet att hon är "bra betald" genom godis och leksaker, det är viktigt att peppa hunden på ett bra sätt, Shivas bästa sätt är leksaker sen kommer mat.

Vi gjorde "Stanna", Shiva skall stanna på mitt komando.

Och sen blev det dags att bege sig hemåt, då väntade solsidan och pizza med Rickard, supermysigt!

Linda



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0