insamling och penga tankar...

Varje dag har jag en tanke som jag aldrig lyckas släppa. Vet ni vad den är?

- Hur skall jag kunna bidraga till att pengarna till diabetesforskning ökar?

Självklart är jag medveten om att jag ensam inte kan skrapa fram flera miljoner, men jag önskar så att det fanns lite mer stöd så man faktiskt skulle kunna genomföra en insamlingsgala och därmed både öka forskningspengarna och även kunskap om diabetes. Man blir så nedrans ledsen när man fortfarande får höra år 2011 att jag ätit för mycket godis och därmed fått diabetes, det är ju så fel. Inget godis i världen har gjort detta mot mig.

Jag försöker alltid på träffarna min diabetesförening har att ha framme insamlingsbössan, på världsdiabetesdagen samlade öreningen ihop 266 kronor, vilket kanske inte är jättemycket men det är ändå något. Tänk om alla gör något då händer det ju i alla fall något hos diabetesforskningen.

Fick också ett facebook medelande av en kompis, hon skrev såhär:

Hejsan!

Visste du att om man har aktier på Avanza Bank kan man välja att skänka bort sin utdelning till en mängd olika föreningar bland annat Diabetesförbundets forskningsfond.

Det hade jag ingen aning om, men tycker det är jättekul att sådana iniativ finns, dock är jag inte i det stadiet i livet att jag äger några aktier, synd. Men ett tips till er som gör :-)

Tycker det är dags att diabetessjukdomen uppmärksammas i media och att det kanske är våran tur att få en insamlingsgala.

Hur skall man gå vidare för att påverka?

Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0