Linda

Hej hej!

Har varit ute på en förmiddags promenad ihop med Shiva, vi gick i skogen jag trillade minst 3 gånger för att det var en riktig isbana under snön. Men det är mysigt att gå med Shiva, hon är så motiverad och vill gärna ha utmaningar på promenaden såsom att hitta en godisbit jag gömt i snön, hoppas upp på en sten och ner igen, sitta och komma på mitt kommando osv. Det är kul för både mig och henne jag har fått ett jättetrevligt och aktivit liv sen jag skaffade hund.

Rickard är hemma idag från jobbet eftersom han åkt på en dunder förkylning, inget roligt alls och jag blir lite orolig eftersom han bara är hemma om han är VRÅLSJUK! Men han ligger och sover nu, jag frågade om han ville ha något men han ville bara sova. Kanske dumt det med? lite näring måste man ju ha, men ja jag vet inte kanske är för mycket diabetes tankar, jag hade ju inte klarat att sova mig igenom dagen så som han gör nu, men Rickard har ju fungerande bukspotkörtel som hjälper honom, det har inte jag.

Älskade vampyr är utläst, den var bra och jag kan varmt rekomendera den till andra diabetiker, den fick mig att reflektera över mina diabetesminnen och händelser. Ami har med en händelse från mitt diabetesliv som var i början av min diabetesdebut, då det nästan var lite tabu med godis och man skulle absolut inte äta det hade min familj fått lära sig, men mina syskon hade ju inte diabetes så dom skulle ju få sitt, men som ni säkert förstår blir en sådan situation ohållbar och min smarta och underbara mamma tog kontakt med en bra person som var diabetesläkare och diabetiker själv.Diabetesläkaren bjöd hem oss och tog med oss till en godisaffär och jag fick välja vad jag ville i affären, det var fashinerande. Ingenting skall vara tabu med diabetes man skall bara lära sig hantera olika situationer, det lärde den diabetesläkaren oss och han blev en värdefull informationskälla för mina föräldrar.  Ami har också en länk islutet till min blogg, kul.

Nu skall jag städa i våran lilla lägenhet :-)

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Anna S

Vilken bra läkare som tipsade er om att allt är OK att äta. Så var det verkligen inte när min diabetes debuterade när jag var 7 år, 1983. Då var det väldigt strikt med allt och jag fick höra att jag aldrig fick äta godis mera. Nu äter jag inte godis förutom vid lågt blodsocker. Det verkar vara stor skillnad på hur det var då och nu.

2011-01-14 @ 19:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0