Hunddag

Idag har det verkligen varit en riktig hunddag och denna dagen har varit jätterolig och händelserik. Började med att jag och Shiva vaknade och tog en promenad till Kungsbacka bowlinghall där Annika och hennes hund Emlett väntade, där påbörjade vi våran resa till slottskogen där en massa hundar med förare var, där blev det träning tillsammans och sedan fikade vi på fiket. Jag tog med mig Shiva in på fiket, eftersom hon hade sin väst på sig var det ok.

Sen åkte jag och Annika vidare till hjälpmedelscentralen i mölndal där vi skulle hålla i ett litet föredrag om diabeteshundar, det var jätteroligt och verkade uppskattat från dom som lyssnade.

Shiva skötte sig galant under hela dagen tycker jag och vi fick verkligen gjort mycket träning, passivitet,platsliggning,inkallning och så blev det ju givetvis en jättetrevlig och social dag för mig och Shiva.

Väl hemma blev det middag tillsammans med Rickard, jag gjorde iordning fisk och potatis. Nu skall vi göra något som jag funderat på länge, åka ner och panta alla våra burkar och flaskor. Borde ju få typ en miljon kronor för alla dom flaskorna vi har haha..

Blodsockret har varit lite sajigt idag, blev lågt precis när vi skulle fika (då larmade Shiva!! wiiie) och så resultatet utav det låga blev ju en rekyl så åkte upp till 20, suck vilken bergochdalbana..

Linda

Kommentarer
Postat av: Josefina

Hej! Jag en studerande 22åring som haft diabetes i tio år. Flyttade upp till Gbg pga studier för 2,5 år sedan. Jag hade tyckt det var så intressant att få reda på när du ska hålla i föredrag om diabeteshundar där man kan komma och lyssna? Jag har länge tyckt om djur och när jag fick höra talas om din hund som är SOS-hund så blev jag extra intresserad. Då jag både fått för lågt(oftast nätter) och fått åka till sjukhuset och högt då jag fått ketoner så hade det varit lärorikt.Men nu har det blivit stabilare tack och lov.

Ha en forsatt bra dag!

MVH

Josefina

2011-01-18 @ 20:40:29
Postat av: Anna S

Hej! Om det är Slottsskogen i Göteborg du menar så är jag ofta där och promenerar.

Låter som en kul och lärorik dag ni hade du och Shiva. Jobbigt när blodsockret pendlar sådär och när det sjunker när man ska iväg. Jag har också svårt att undvika rekyler, speciellt nattetid.



Ha det fint!

2011-01-19 @ 07:39:48
Postat av: Jannica

Hur "larmar" hon typ? :) skulle vara kul att läsa..

2011-01-24 @ 08:59:09
URL: http://jannica.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0