blodsockertrubbel

ach klockan är halv ett på natten och jag får inte blodsockret att gå ihop. Kände den där dommnande känslan när jag och Rickard tittade på film. kollade värde och den visade 6.2 alltså inga bekymmer och ett bra värde. Men jag kunde inte slappna av för det luriga här är ju att det kan gå snabbt ner, tar värde igen (5-10 minuters mellanrum kanske), mätaren visar 5.2 och jag får beviset att det är påväg neråt. Men fortfarande inget katastro värde, men eftersom jag har min "låga känsla" i mig så ber jag Rickard hjälpa till och hämta mjölk åt mig, under tiden går Shiva till mig, hon låg annars och sov i våran dubbelsäng och vi sitter i soffan. Medans Rickard hämtar mjölken sätter hon sig brevid mig och observerar (underbara rara Shiva!!!).

trots mjölken går  blodsockret ändå ner så ja, Rickard fick lägga sig själv, jag är uppe och blodsocker vakar en stund och ser hur det går. Dumma klocka som bara tickard och tickar, vill ju också ligga och sova tryggt i våran underbara dubbelsäng..

Linda

Kommentarer
Postat av: Jannica

Hej.



Jag har också diabetes, och en hund från Hedeforsens Kennel :) fast hon är redan 5 år nu, men älskar henne mer än något annat. Tycker det är häftigt att din hund Shiva kan det där med diabetes värden och sånt :) ska bli kul att läsa här nu när jag hittat hit via Hedeforsens hemsida :)



Ha det så bra!

2011-01-24 @ 08:53:40
URL: http://jannica.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0