Älskade vampyr är beställd

Jag har beställt boken Älskade vampyr som är skriven utav Ami Skånberg Dahlstedt, boken är skriven utav Ami själv som är diabetes mamma. Jag är så fashinerad utav Ami, att ta till fantasin är nog det bästa man kan göra när det handlar om att motivera ett barn att ta till att ta sprutor och att "godkänna" sin diabetes. Ni kanske inte vet vad Ami menar med Älskade vampyr? Vampyren det är blodsockermätaren.

Jag kommer läsa Amis bok när jag är ensam hemma, har en kopp thé i handen och jag bara kan läsa och tänka för mig själv. Det var längesedan jag fick min diagnos, året var 1994, skulle precis slå över till 1995. Har en del att bearbeta fortfarande och jag kan ibland filosofera över livet som "icke diabetiker", hur det skulle varit.

Amis bok kan ni beställa här: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172057475

Linda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0