2.8,insulin och blodsocker...

Sitter här i Rickards goa tröja och dricker oboy, oboy inte det mest ultimata för en diabetiker om man inte ligger lågt i blodsocker som jag gjort denna morgon.Hade ju någon idé om att lantus dosen kanske behövde ökas så jag får ner mitt hba1c som låg lite för högt sist. ökat med 2 enheter nu i 2 dagar och vaknat med känning båda dagarna.

Symptom på min känning idag:
* Trött
* "tung" i huvudet (känns allvarligt talat som det typ ringer kyrkklockor eller nått i huvudet när jag ligger lågt)
* lite yr

Shiva observerade nogrant min känning, höll sin flärp i munnen och sen när jag åt gick hon och la sig igen.

Så ikväll blir det 30 enheter lantus igen, novorapiden skall ju höjas vid varje måltid från 4 enheter till 5. Det fungerar bra.

//Linda

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa

Du får lära shiva att blanda oboyen med ;)

2011-01-14 @ 11:02:10
URL: http://annalisaochx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0