trött på höga blodsockervärden

heej!

Det är jobbigt och tufft idag, blodsockret vill mig inte väl idag och insulinet vill inte samarbeta och hjälpa mig. legat konstant högt.

Hittade en artikel om två duktiga tjejer som gör något bra för diabetes, lansera en bok för att spräcka alla fördomar om diabetes, det gillar vi starkt:
http://www.sydsvenskan.se/inpalivet/article1384152/De-vill-krossa-alla-myter.html

Det enda jag reflekterade över är komentaren "jag har alltid skött mig", vad menas med att sköta sig? Har inte jag skött mig idag då blodsockret ligger på 17? Jag har ju kämpat och gjort allt jag kunnat för att det skall ligga stabilt och bra.

Jag beundrar tjejerna och att dom gör något bra för diabetes, hoppas att många fler tar sådana iniativ, tillslut kommer diabetes att bli vardag och förståelsen kommer vara mycket bättre för sjukdomen diabetes typ 1!

Kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0