Rutiner och blodsocker

Denna veckan har jag varit på ett nytt jobb (är ju inne och vickar lite överallt här i Kungsbacka), stället jag varit på är riktigt mysigt och jag trivdes verkligen men ni skall veta vad nervös jag varit innan jag skulle dit. Jag visste ju inte rutiner för egen del, kommer jag ha möjlighet att äta? vad kommer klockan stå på då? vart kommer blodsockermätaren vara? skall jag berätta om diabetesen?när skall jag göra det?med en gång? aaaaaa tusen frågor men jaa det gäller här att hålla sig cool och ta en sak i taget.

Dextrosolet ligger tryggt i min ficka (inte i handväskan, då är risken för stor att handväskan och jag inte är på samma ställe vid lågt blodsocker), jag har ätit en stabil frukost och kommer med ett ok blodsocker (haha ja för bra är det ju inte när jag är nervös och stressad) . Sen passar jag på att ha koll på dagen, fråga hur dagen kommer se ut och vad det är för tider jag skall rätta mig efter, därmed kan jag planera om det kommer fungera ur diabetes synpunkt.

Sen får man andas och lära sig utav situationen man är i, det kommer uppkomma nya situationer hela tiden och jag måste lära mig det eftersom diabetesen aldrig skall få bestämma hur jag skall leva mitt liv. det gäller att hitta små genvägar i livet för min del helt enkelt.

Jag kommer inte kunna ha koll hela tiden då gäller det att det finns en plan B som fungerar.


Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej! Ja, man måste alltid vara förberedd på hur saker ska se ut och ha med sej nåt att äta.

Jag tänker lite som du att diabetesen inte ska få styra mitt liv. Vet att vissa i min närhet inte förstår det, de har svårt att förstå hur det är att ha diabetes typ 1.



Ta hand om dej och hoppas det gick bra på jobbet!

2011-02-09 @ 12:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0