jobb och hundträning!

Heej!

Idag har det varit jobb mellan 8-14, sen begav jag mig snabbt hem för att hämta Shiva, möta upp min underbara kompis Fannie som skulle vara publik på min och Shivas träning som ägde rum tillsammans med min instruktör Ninna och en annan tjej som har en golden hund på fem år som utbildar till service hund, Shiva är ju "signalhund".

Vi började med passivitet och hälsa träning på ett kontor (våran instruktörs man kontor), där fick alla komma fram och hälsa på mig och Shivas uppgift var att vara helt passiv vilket hon klarade helt. Sen så blev det lite mingel i en annan lokal och hon fick öva på platsliggning och hundpassager, även apportering hanns med. Det tycker hon är jätteroligt. (speciellt att hämta blodsocker väskan hihi).

Sen begav vi oss in i en lagerlokal och fick en ny miljö, alltså mer utmaning. Men det gick bra det med och vi fick ihop en bra träning.

Efter det var vi alla supertrötta så vi åkte till kungsmässan för att hämta lite sushi och sen bar det av hem till mig för tjöt och tjejkväll, supermysigt!

Tack Fannie för en supermysig dag, saknar dig jättemycket i "vardagen", håller stenhårt tummarna för att du får praktik här på hemmaplan :-)

o tack Shiva för att du gjorde en sådan bra träning ;-)

Nu skall jag sova, imorgon väntar en ny arbetsdag!

Kram Linda




Kommentarer
Postat av: Rigmor

Hej läser ofta din blogg, uppskattar den mkt.

Jag har en undran,Sushi höjer det ditt sockervärde eller pararerar du det innan med insulinet.

Det är väl ganksa mkt socker i risvinet som de har för att smaksätta och gör det extra klibbigt så det håller ihop.

Bara en fundering jag har om Sushi.

Kram o krama Shiva hon e jättefin

2011-02-23 @ 22:20:06
Postat av: Sophie

Hej, du jag måste fråga. Vart kommer Shiva ifrån? Eller vad heter hon i stamtavlan om hon har ngn? :)



Har du henne utbildad som service hund? :)

2011-03-18 @ 21:45:47
URL: http://www.luckydream.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0