föreläst

Hej hej!

Idag har jag gjort något som jag tycker är riktigt roligt, nämligen varit och föreläst om diabetes på en skola. Jag träffade ett lärarteam tillsammans med ena föräldern till "diabetesbarnet" berättade om upplevelser och tankar kring diabetes, vad jag har upplevt varit bra respektive inte bra i skolan. Jag påtalade också gång på gång att det är viktigt att man som lärare tar hänsyn till barnets blodsocker och i detta fallet när det handlar om småskolan att man hjälper och uppmärksammar barnets blodsocker, för att gå med högt blodsocker är ju jättejobbigt!

Det var riktigt roligt och det blev en bra diskussion efteråt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

vilken fantastisk grej att åka till skolan och föreläsa. det borde finns mer av det :) vet själv vad rörigt det var ens första skolår med diabetes då man knappt själv kunde något om diabetesen och hade stirriga lärare som var livrädda att någon skulle hända.

2011-02-03 @ 21:28:59
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com
Postat av: Linda Fällefors (mamma till Tilde 6 år, diabetes -08)

Det skulle finnas fler som dig :) Tror det är jätte bra att lärarna får höra från någon som varit med om allt detta och inte bara höra från oss oroliga föräldrar ;) Hälsningar, Linda

2011-02-03 @ 22:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0