Men va i helvete då!

Kära jäkla blodsocker ge mig lite respekt och vila någon jäkla gång, klockan är 02:00 och jag vill bara sova. Men som vanligt så skall du trotsa, jäkla sjukdom säger jag bara!!! 19.4 visar mätaren, munnen törstar efter vätska som kan hjälpa till och spä ut sockret i kroppen, min hjärna arbetar för fullt med att fundera vad jag gjorde fel denna gången, ögonen är trötta, kroppen strejkar och jag längtar efter stabiliteten..

orsak?
Är det sushin jag åt tillsammans med min syster och hennes pojkvän? Riset är ju inte speciellt "bra"?, men insulin tog jag ju för att kompensera maten. insulinet är ju till för att jag skall kunna äta detta.

Har jag varit stressad? Nej haft en fantastisk dag med trevligt sällskap, men kanske har det varit en inre stress? gästen skulle åka hem, kändes för mig mycket jobbigt, jag ville ha kvar gästen, gästen gjorde mig ju glad, jag tycker om att vara glad. När gästen åkte blev jag lite ledsen..

Va på gekås idag, kanske där skon kllämmer, diabetesen gillar inte gekås? vandrande i affärer..intee diabetesens grej kanske?

Ähh va tusan ingen idé att filosofera, nu är det bara att kämpa på.

För att sänka mitt blodsocker brukar jag:

* Räkna att ca 1 enhet sänker mitt blodsocker 2 mmol. Men nu skall jag sova så jag måste vara mer försiktig på natten. Jag tar 7 enheter. Får duga, jag får la vakna lite högre, eller blodsocker vaka på tidiga morgon kvisten. Skall ju jobba på annan ort nästa vecka, då måste jag vara fit for fight.

* Dricka, mycket vätska.

* Vila

//Linda

 
jävla skitvärde! (japp när man pratar om diabetes har man all rätt i världen att svära)

 trött linda

Kommentarer
Postat av: Malin Widell

Hej Linda,

När det gäller sushi o bs är det ett stort H-te rent ut sagt... Riset till sushin ligger i sockerlager innan det kokas i sockerlager för att sedan kylas ner i ett nytt sockerlager! allt detta för att kunna forma dessa sushi"kuddar" En medel stor sushi bit är ca 40g kolhydrater och med tanke på allt fett i sushi går det väldigt låååångsamt ut i kroppen därfär testa att dela dosen i kanske 3 omgångar detta funkar för mig men ingen känner Dig bättre än du själv!

2011-08-02 @ 20:40:54
Postat av: Anna S

Vad jobbigt för dej att ligga så högt och inte riktigt veta varför.



Jag gillar sushi och äter det vid enstaka tillfällen. Det räcker om jag tar 14-16 enheter Novorapid till en 8-bitars. Sen brukar sockret ligga bra, ibland till och med lite lågt. Men jag tänker ofta på sockerlagen och ser till att ta ganska mycket extrainsulin just innan.



Ja, stress och ledsna känslor kan också ställa till det. Svårt att göra så det blir bra ibland när kroppen stretar emot.

2011-08-07 @ 21:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0