Jag och Shiva på IKEA

Hej söta ni!

Idag var jag på IKEA och handlade lite förvaringshjälp, jag har ju flyttat till kållered en tid. Till denna lägenhet behövdes ju givetvis en del nytt. Tack skatteåterbäring hihi..

På IKEA är servicehundar välkomna så jag tog med min trogne följeslagare Shiva dit, hon skötte sig galant och var inte påverkad alls av att vara på varuhus med sin matte, kul!

När Shiva är med mig på sådana ställen där hon jobbar måste hon ha en röd väst på sig, den röda västen påvisar att hon är en hund i tjänst.

Det hände dock en sak när jag skulle gå till kassorna,jag hittade inte vart jag skulle gå och frågade en som arbetade där, hon tittade mig djupt in i ögonen och såg sig förtvivlat runt och sade sedan, ja det finns blåa skyltar uppe som påvisar vägen ut, ser du inte dom alls, vill du ha hjälp till kassan? Då förstod jag vad som hade hänt, hon trode jag hade med mig en blindhund. Jag log lite för mig själv åt kassörskans förvirrade tillstånd men blev sedan påmind om mitt osynliga tillstånd.

Diabetes är en osynlig sjukdom, ingen kan läsa av på mig att kroppen slutat producera insulin, Ibland vill jag dölja min sjukdom till 110 % och ibland vill jag visa upp den, hur det är att leva med diabetes, det kommer nog aldrig gå att folk skall förstå, men bättre förståelse för sjukdomen behövs, jag vill absolut vara med och skapa denna förståelse.

Kram Linda

 

Kommentarer
Postat av: Bästis

Men på damens slutgiltiga täcke, kommer det stå diabeteshund på? annars så är det att rekommendera(Kardborre, så du kan ta bort när du vill?), så att det är tydligt på henne om ditt handikapp för att förtydliga och ytterliga underlätta vid behov av hjälp. Är ju inte kul att folk går runt och tror att du är blind för att du har en kund i koppen som bär väst!



Längtar efter dig vännen <3

2011-08-31 @ 20:28:37
URL: http://fanniesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0