Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig?

Fick lära mig ett budskap för ett tagsedan som jag tänkte överföra till er, det lyder såhär:

Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig?

Jag funderade mycket på detta budskap och funderade på vad syftet är och min tolkning blev att jag tror det är mycket viktigt att människor börjar fundera över hur man beter sig mot varandra. Strävan efter att vinna, ha rätt, synas och höras är jättestor. Man glömmer lätt av att berömma kompisens snygga tröja eller berätta hur roligt man tycker det är att kompisen skall åka på en resa eller renovera hemma? Man blir lätt avundsjuk och vill ju också ha råd att renovera huset eller ha den senaste tröjan på sig, och komentarer kan lätt bli "o herre jösses dit skulle jag aldrig vilja resa, gud vad mycket mygger det där..." eller " Hoppsan, har du ny tröja igen? somliga strör pengar omkring sig..."

Jag tror det är viktigt att vi alla tar oss en tankeställare hur vi beter oss mot varandra och att alla förtjänar att höra att man är duktig,bra och värdefull.

Att välja sina konflikter tycker jag också är viktigt, idag gör vi storm av ett vattenglas oerhört mycket och ibland kämpar man så mycket för att få rätt så man glömmer bort vad konflikten handlar om.

Så mitt budskap till er är idag, tänk på att uppmuntra varandra, beröm varandra och gör inte storm i ett vattenglas, varför skall man göra det liksom?


Kommentarer
Postat av: Anna S

Håller med. Ett vänligt ord gör så mycket. Kan ju göra någons dag.

2011-04-22 @ 12:32:35
Postat av: Helene

Mycket tankvärt, fina ord.

2011-04-26 @ 12:18:26
URL: http://plattsattning-stockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0