Kungsbacka diabetesförening har etablerat kontakt!

I måndags hade Kungsbacka diabetesförening ett arrangerat möte med för och grundskolenämdens ordförande här i Kungsbacka. Tyvärr hade jag inte möjlighet att närvara själv, MEN mötet blev riktigt lyckat har jag fått information om och det gör mig så nöjd.

Han fick information om diabetes, skillnader mellan typ 1 och typ 2 samt skolsituationen för ett barn med diabetes.

Tänk vad viktigt det är att vi går ut och informerar och berättar om diabetes så folk har förståelse och kunskap för sjukdomen.

Vårat nästa uppdrag blir att samla ihop alla rektorer till ett möte med diabetesföreningen igen, dpm har ju ett jättestort ansvar och vi måste hjälpa till så det blir så bra som möjligt.

Skolsituationen måste fungera för barnen med diabetes, barnen måste känna sig trygga,föräldrar måste känna sig trygga att gå till jobbet,lärare måste känna sig trygga och elevassistenter måste enligt mig tillsättas.

Grymt nöjd med Kungsbacka diabetesförening, det är roligt att vara ordförande till denna förening!!

Kram Linda

                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0