Tränat och aktiverat Shiva (och mig!!)

Hej!
Kvällen har jag spenderat med Shiva, vi började med att träna doftträning. Då Shiva skall "larma" på min diabetesdoft som är i en utav burkarna, när hon markerar rätt burk skall hon ta den lilla flärpen i munnen som ni ser på bild 1. Då klickar jag med klickern samt ger massa godis och beröm!

Sen tog jag fram det nya aktivitetsspelet jag köpt till Shiva, det går ut på att hon skall hitta godis under träbehållarna ni ser på bilden, det gick jättebra och min lilla skrutta var så ivrig och duktig. Man ser på hela henne att hon VILL prestera.

När hon flyttat på alla träbehållarna fick jag en ny idé, undrar om hon klarar att sätta tillbaka dom på träplattan igen? Det måste börja bearbetas.Därav så illstirrade jag på den tomma brickan, hon tog en träbehållare i munnen och "plojade" lite, jag brydde mig inte om det utan fortsatte bara att stirra så hon förstod vart den skulle. Tillslut hamnade den på träplattan vilket resulterar i höglön för Shiva, klick och godis!!

Nu skall vi ta en liten promenix innan kvällsmat.

Kram








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0