Måndag igen!

Nu var det måndag igen, veckorna bara rusar iväg känns verkligen som man inte hänger med i svängarna ;-)

I lördags kväll så var jag ute på krogen med "lysestrandsgänget" alltså alla vi som var ledare på familjediabetes lägrerna i sommras, det var riktigt roligt att träffa dom alla igen och det blev en lyckad kväll!

Söndagen bestod utav jobb för min del, skönt att tjäna lite pengar hihi:-)

Idag på morgonen hände något lite läskigt, vaknade av att jag låg lågt och tog ett blodsocker låg då på 2.3, tog 2 dextrosol sen somnade jag om (inte bra, inte bra!) och då vaknade jag än en gång av att jag låg lågt (givetvis räcker inte två dextrosol när mann ligger så lågt). Väcker då Rickard och ber om assistans för ett glas mjölk. Han hämtar mjölk, frågar om allt e ok. Jadå svarar jag, tar några klunkar mjölk och somnar om igen med mjölkglaset i sängen så allt rinner ut och vaknar av att det är mjölk i halva sängen. Blodsocker här är på 3.2

Ajajaj inte bra att vara så trött när man ligger lågt, jag skulle givetvis gått upp och satt mig vid köksbordet och gjort i ordning mat där, ätit, kontrollerat blodsocker om det är ok att somna om och om detär ok gått o lagt mig igen. Men det är ju lite svårt att övertala sig själv i detta låga tillstånd. Skall nog börja äta min jordnötssmör smörgås igen, jordnätssmör håller ju mitt blodsocker superbra!

Kram L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0