kommer skrika mig hes

Japp precis!

Vad pratar jag om?

Uppmärksamhet för diabetes och speciellt nu inför världsdiabetesdagen, jag är så trött på denna okunskap som finns i samhället och vill inget hellre än att bemötas utav respekt och kunskap när man talar om diabetes i samhället.

Jag har idag pratat med Kungsbacka posten om världsdiabetesdagen, har mailat dom en gång innan ocskå. Dom verkade intresserade av att skriva någonting om Kungsbacka diabetesförenings uppmärksammande utav världsdiabetesdagen, vilket är kul. Men hon kunde inte svara garanterat än. Lite roligt va att hon sa till mig att hon visste om vilken dag världsdiabetesdagen är på, det kom en varm känsla inom mig och jag blev så nöjd att hon visste vad det var för dag utan att jag behövde förklara. Men ja hon visste det för att det var hon som läst mitt mail en gång innan haha..Det visar ju att vi diabetiker måste själva börja agera för att det skall hända någonting!

Nu blir det norra Halland och GP nästa, kommer inte ge mig förän folk börjar förstå vad det handlar om att leva med diabetes.

Pratat med Kungsbacka kommun också om världsdiabetesdagen men dom kunde inte hjälpa oss eftersom det finns så många olika dagar att fira och uppmärksamma. Tråkigt, men men man får la utbilda sig till politiker och börja strida för det med hehe.

Kommer eran diabetesförening eller kommun uppmärksamma världsdiabetesdagen?


Kommentarer
Postat av: Anna

våran lokala förening ska nog inte göra något speciellt direkt för att allmänheten får information om dagen.



därför tog jag själv tag i att skriva till mina lokala tidningar och se om dom inte kunde skriva något om dagen.



fick svar från dena ena, våran största lokala tidning för den delen och dom kom fram till att dom ville ha en intervju med mig om jag ställde upp på det.



och det gjorde jag, så det kommer komma ut i sammanband med dagen.

det är vad jag har gjort för att uppmärksama dagen, tycker att dagen är otroligt viktigt! :)

2010-10-27 @ 16:37:57
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0