Varför skall det vara så komplicerat??

Typiskt myndighetsbrev eller klantig Linda? Kommer ni ihåg att jag fick brev ifrån vägverket om att jag skulle lämna in intyg för att få behålla körkortet osv? svetten började rinna och jag blev stressad, det står fina förodningar och en "myndighets text". Jag kommer förtvivlat till pappa, "- Hur skall jag hinna få läkarintyg och ta ögonbottenfotografering nu vid jultider?????"

Som vanligt rycker pappa in med sin stålmannen mantel och fick tag på vägverket oidag, dom skall ha ett syntest från optikern, där jag sist hade 0.9 och ner till 0.5 är godkänt.

Varför står det inte bara det?? Du behöver gå till en optiker och göra ett syntest bla bla bla.. Varför skall man göra det så svårt för sig? Jag förstod ju ingenting och inte ens min pappa som arbetat med myndighetspapper, personalfrågor, kontrakt med andra länder osv. Något måste ju vara fel då?

Nu skall jag och Shiva ta en mysig promenad i snön!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0