Tisdag 16/11-10

Halloj!

Idag har varit en underbar dag eftersom körkortet helt råddes iland idag, och vet ni? Rickard har till och med kopplad in diskmaskinen som vi inhandlade för två veckor sedan, känns grymt skönt att idag bara sätta in disken i diskmaskinen istället för att stå och handdiska en massa..

Va ute och premiär åkte själv i bilen idag, va lite kul för jag satt typ bakom ratten och log hela tiden, skrattade och bara öste glädje och lycka över att jag faktiskt tagit mig ända in i mål, va ju såååå nära att jag skulle fått göra om teorin om jag inte fixat det idag.

Jag kan ju säga att spänningarna i kroppen över uppkörningen inte var något vidare för blodsockret och jag har verkligen fått kämpa för att hålla det i fas, det gäller att vara nogrann, "planerande" och släppa det som tyngt än när man har som mig att diabetesen påverkas otroligt mycket utav stress. Jag har idag kollat blodsockret varje gång jag gått in och ut ur bilen, det är en trygghet för mig och något jag faktiskt skulle rekomendera alla diabetiker att göra.

På eftermiddagen bar det iväg till jobbet, efter jobbet kom Annalisa och så åkte vi i varsinn bil hem till mig och satt o pratade en massa, åt lite kvällsmat och bara hade det allmänt trevligt!

När hon gått tog jag Shiva på en promenad och nu sitter vi här och väntar på att våran älskade "husse" skall komma hem, han jobbar ju kvällsskift så det är lite tufft ibland, blir många ensamna kvällar.

Stor Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt! Grattis till körkortet=)

2010-11-17 @ 09:25:08
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0