Hundträning i city :-)

Hej!

Idag var det dags för hundträning på eftermiddagen så jag och Shiva mötte våran instruktör i Kungsbacka, där även Mia och Annika var med med sina hundar Emelett och issy. Så vi fick stora chanser att träna hundmöten och passivitet vid hundmöten. Det tycker jag Shiva skötte jättebra och hon höll sig lugn vilket var målet med övningen.

Sen så tränade vi larmning, det gick också väldigt bra även om vi faktiskt var i för Shiva en helt ny miljö med massa spännande saker att titta på. Hon skall alltså ta flärpen i munnen på mitt kommando som är "larma", ge den till närmaste person och få med personen tillbaka. Detta kan verkligen rädda mig i situationer som kan bli livshotande pga i detta fallet låga värden.

Ser ni flärpen i Shivas sele?

Linda


Kommentarer
Postat av: Caroline

så söt! :)

2010-11-10 @ 17:26:54
URL: http://czheng.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Super med en hund som kan hjälpa en =)

Jag tränar min lillkille (tysk jaktterrier/jack russell) till att hjälpa mig med olika saker när min kropp är dålig.



Hur ofta tränar ni?

2010-11-10 @ 17:30:57
URL: http://mffhunden.blogg.se/
Postat av: cissi

Så spännande, vi har också hund, eller snarare hundar, hade varit kul med en föreläsning om diabetshundar.

2010-11-17 @ 15:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0