Att ha diabetes

Jag har ett väldigt brett kompis gäng och umgås inte med samma vänner för jämnan, detta resulterar i som ni förstår många "nya" ansikten vilket är jätteroligt. Ibland kommer ämnet diabetes på tal och jag får ofta frågan från någon som känner sig orolig över sin hälsa om han eller hon kan ha diabetes.

uch jag gillar inte frågan, men berättar gärna hur jag mår när jag ligger högt respektive lågt samt hur det gick till när jag fick diabetes, men jag brukar aldrig låta någon kolla sitt blodsocker på min blodsockermätare, jag vill inte bli någon läkare som diagnostiserar diabetes för jag har drabbats utav diabetes och är "kunnig" inom området.

Men man kan ju alltid kolla sitt blodsocker på vårdcentralen är alltid min slutkläm i konversationen.

Hur brukar ni göra med oroliga vänner som är fundersamma om dem drabbats av diabetes?


Kommentarer
Postat av: pauline

jag brukar låta kompisar testa sockret på min mätare, men bara när de själva vill och frågar. om någon skulle ligga högt/lågt skulle jag nog säga att de borde kolla upp det. men samtidigt kan det vara så tillfälligt. svårt det där.

2010-08-09 @ 01:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0