diabetessköterske besök

Besök hos diabtessköterskan stod på agendan idag, påvägen dit fick jag en väldans känning så fick stanna för lite dextrosol och var väll lite "påverkad" när jag kom till sjukhuset.

Hba1c hade sänkts lite men dock inte tillräckligt, låg på 8.3 sist och nu låg jag på 7.8. Skönt att det går åt rätt håll.

Vi pratade mycket om mål och  att jag skall sätta upp delmål att uppnå och inte för stora mål då blir jag bara stressad och stress = högt blodsocker.

Vi pratade också om att jag inte är så "bra" på att äta frukost, vi kom fram till att jag skulle få i mig något litet när jag vaknar ex ett liten smörgås och kaffe och sedan äta vid 10 tiden.

Bort med dem låga värdena så slipper man rekylerna.

suck det är ett heltidsarbete att ha diabetes ibland, men något positivt är att jag verkligen gillar min diabetessköterska, hon är fantastisk och peppande!

Inatt så skall jag jobba, suck att man inte kan hålla sig till dagsarbete :-P OB lockar haha..

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0