8/6

Hej bloggen!

Idag börjades det med tiiiiidig körskola för min del, kvart över 7 satt jag i bilen och sen pluggade teori. Det gick bra den här gången, superskönt kanske kan körkortet bli mitt snart!!

Förmiddagen spenderade jag med att ringa runt till deltagarna som kommit med på lägret med ungdiabetes i sommar, det var roliga samtal att ringa. För er som är intresserade av en plats på lägret skall ni veta att det fortfarande finns platser kvar, skriv ett mail eller blogginlägg så tar jag kontakt med er.

Sen var det Shiva träning med våran SOS instruktör som stod på agendan och träningen gick helt ok och Shiva hade roligt men man känner sig verkligen som en första gång hundägare ibland när man gör vissa nybörjar fel, det som jag måste bli bättre på är att JAG skall förmedla till Shiva vad hon skall göra, hon kan ju annars inte förstå det.

På träningen gick vi igenom momentet larma, vi har fått en ny väst till Shiva som ni skall få se kort på imorgon, den tänker jag ha på henne när jag går ut ensam på promenad. På västen är det en flärp där det står "hjälp matte". Shiva fick i uppdrag att gå ifrån mig och "larma" till Ninna (vår instruktör). Hon skulle ha med sig Ninna hela vägen till mig och hos mig var det MASSA godis och beröm.

Sen övade vi på momentet "stanna", jag släpper kopplet, Ninna lockar, Shiva springer och jag säger STANNA. Kastar där godis så att STANNA alltid blir jättespännande att göra. Förstår ni konceptet?

Vi övade även doftträning, det gick bra!

På kvällen kom Mine och Ansa hit på fika, suuuuuuuupertrevligt! Det var så längesedan jag bara umgicks med vänner och hade en rolig kväll!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0