9/6-10

Hej hej!

Idag har varit en bra dag, jag sov ända till kvart över 9 haha men det kändes välbehövligt nu när man gått upp 6 två dagar i streck.

Dagen började med en Shiva promenad, sen bar det av med syrran och mamma till kungsmässan för dem skulle kolla på kläder, själv får man ju hålla i plånboken lite nu när man skall bli sambo mycket som skall inhandlas och styras upp. Shivas försäkring skall betalas också SUCK va allt skall kosta pengar jämt haha..

Sen har jag försökt få tag på lägerdeltagare som kommit med på ungdiabetes läger men idag är det inte många som har svarat i telefonen. Får göra ett nytt försök på fredag för då är jag ledig, imorgon blir det jobb från 7-16 och sedan möte med min underbara diabetesförening här i Kungsbacka.

På tal om diabetesförening så har jag också bokat en föreläsning som kommer handla om diabetes och fotvård, ämnet känns inte så jätteaktuellt för mig men det har varit eftertraktat bland våra äldre medlemar och som ordförande måste jag ju se till hela föreningens intresse.

Självklart har jag som vanligt suttit på bilskolan idag också, gick inte så super idag som igår men men bara att fortsätta kämpa med den där nedrans teorin!

På kvällen blev det tupperware party för min del (japp jag vet vuxenpoäng till Linda * 1000 haha), gick dit med inriktningen att inte köpa något alls men kom hem 600 kronor fattigare haha..Köpte en kanna, fyra glas och en isglassbehållare. Är ju så roligt att köpa sådana saker nu när jag skall få ett eget hushåll att köpa mig lite sådana prylar så det fick det vara värt helt enkelt. Isglass behållaren är ju super nu till sommaren så man slipper proppa i sig massa onyttigheter istället kan man blanda lite funlight saft,lägga in i isglassbehållaren, in i frysen och vips så har man trollat fram en god isglass!!

Det bjöds på fika på partyt och hon som hade partyt hade köpt sockerfria kakor till mig, blir glad att någon tänker på mig så speciellt och anstränger sig för min skull. Jag själv brukar inte äta sockerfria kakor o sånt, brukar kompensera med insulin om jag vill ha något men blev oerhört tacksam över gesten!

Nu skall lilla jag sova för att orka upp imorn=)

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0