Möte med diabetsföreningen

Hej :-)

Idag spenderades kvällen med styrelsemöte med Kungsbacka diabetesförening där jag är ordförande. Det var ett givande möte där det planerades mycket spännande och intressanta aktiviteter.

Jag har bokat en föreläsning som en fotvårdsterapeft kommer och föreläser på som handlar om diabetes och fotvård, en annan styrelsemedlem har bokat föreläsning med de båda diabetessköterskorna både från barn och vuxen avdelningen, tänk er vilken häftig kombination!

Sen skall vi försöka få en diabetesläkare också till föreläsare i slutet av året.

Vi skall ju ha en utflykt på Österö fårfarm på lördag men vädret verkar inte tillåta detta så vi får väll se hur det blir med detta :-S

På mötet diskuterade vi också Kungsbacka barnmottagnings detist bok som släppts som handlar om Diabetes och celaki vi bestämde att köpa in och marknadsföra detta till våra medlemmar, diabetes och celaki är ju ett stort ökande problem och vi i föreningen vill ju underlätta för våra medlemmar som har dessa dubbel diagnoser. Jag skall se om jag kan få hem en bok så ni kan få en glimt av den=)

Det var ett trevligt möte!

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0