Kommunikation

Kommunikation = nödvändigt

Kommunikation tror jag är A och O för att få en vardag att fungera, du behöver kommunicera hela tiden för att ta dig fram i livet. Jag tror att en människa som inte kan kommunicera utan bara skriker, gapar och svär inte kommer lyckas på samma sätt som en människa som tar reda på problemet, funderar hur man kan lösa det, ger förslag och sedan löser det.

Vet ni vad jag också tror är viktigt? Att man skall kunna "sänka sig" och faktiskt be om ursäkt om man känner att man gått över gränsen och sårat någon, det är så lätt att säga förlåt och det betyder så mycket för den personen. Förklara hur du känner, tyst kommunikation är det värsta jag vet!

Jag tror inte man kommer någon vart genom att skrika sig fram, grabba åt sig och tänka "jag", jag tror vi måste tänka "vi".

Lite tankar från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0