jobbigt..

uch igår kväll bara sprutade tårarna och jag orkade verkligen inte ha diabetes. Blodsockret hade ju krånglat i princip hela dagen och mina misstankar blev ju att insulinet var dåligt, jag fick cyckla mellan olika apotek för att äntligen få nytt insulin.

Väl hemma börjar saker och ting ordna upp sig och jag kunde börja slappna av (trodde jag!), lågt blodsocker varvades med högt blodsocker och jag fick ingen ordning.

Vi åkte ner till sommarhuset och jag började ännu en gång slappna av och vi njöt av en trevligt middag ihop. Hemma så tog jag lantus som gjorde tok ont. Fattar inte varför det gör så himla ont med lantus. Fick i alla fall i mig det och la mig i sängen då jag kollade ett värde då låg jag på 5.2 fantastiskt. Men lite lågt att somna på kanske så jag tog ett värde 15 minuter senare, värdet går neråt och jag kommer inte kunna somna på detta dumma värde så tårarna sprutar, Rickard kramar,tröstar och frågar om vad som skall hjälpas.

Han skall upp 05:00 för att hinna till jobbet och jag börjar ju klokan 14:00 så går upp själv, inte fan skall han behöva offra sömntimmar för den här jäkla sjukdomens skull. Jag sitter mitt i natten, äter kvällsmat, dricker oboy och tittar på en rolig film.

Shiva sitter tätt tätt intill mig och värmer mina fötter, Shiva tjänstgör som nattligt sällskap. Tack gumman <3


uch ibland blir jag så arg på sjukdomen så jag vet inte vad jag skall ta mig till men då är det bäst att bara andas och göra något som får läpparna att dras uppåt..


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Såg en artikel om dig och din diabetes på aftonbladet.se och gick in på din blogg. Jag har också diabetes och har haft det sen jag var 9, alltså 17 år nu. Just detta inlägget reagerade jag på. Jag knner exakt likadant många gånger!! Och de senaste månaderna har jag vaknat varje natt (!) av att jag haft känning och varit tvungen att gå upp och äta. Det är skit.. Efter 17 år borde man ha lärt sig hur kroppen och sjukdomen fungerar, men icke. Dock är det väldigt skönt att veta att andra har det likadant :-) Jag kommer fortsätta läsa din blogg! Kämpa på med livet och din diabetes och lycka till med träningen med hunden! Stor kram från mig

2010-08-08 @ 17:37:32
URL: http://latfisen.blogspot.com
Postat av: Stefan

Hejsan,



Att lantus kan göra lite ont beror på att det är något surt, pH4 ungefär. Det var iaf. den förklaringen jag fick av min diabetes-läkare, och referenserna på Wiki för Lantus säger väl ungefär samma (http://en.wikipedia.org/wiki/Lantus)



2010-08-09 @ 08:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0