Hemma från UngDiabetes tonnårsläger 2010

Hej!

Nu är jag hemma från fyra fantastiska dagar med UngDiabetes lägerdeltagare på lägergården Boda Borg i Torpshammar. Vi har haft det så roligt!

Dagarna har varit fyllda med aktiviteter, vi har hunnit med att utföra uppdragen på Boda borg huset (det var som fångarna på fortet, att man springer in i rum, utför uppgifter och en röd lampma lyser om man misslyckas och en grön om man klarat sig och kan gå vidare), spelat paintboll ( jag fick sånt jädra adrenalin påslag så fick springa av planen med ett skakande värde på 1.8 men efter 6 dextrosol var det back in buisness och ut på banan igen, åkt bananbåt efter motorbåt,diskussionstunder, kubbturnering, spökvandring på fröken blombergsvind, lekar och många nya kontakter har skapats.

Lägret har varit det bästa hitils och det känns så bra att ha fått möjligheten att träffa andra med diabetes, stötta andra med diabetes, peppa andra med diabetes, ha roligt med andra som också måste ta blodsocker och insulin för att klara av dagarna och ja jag mår helt enkelt otroligt bra utav diabetiker, ni är ju lika söta som mig helt enkelt hihi.

Många utav deltagarna sa att dom kommer hem med ett starkt självförtroende, lärdom och nya idér hur man kan styra upp sin diabetes ännu lättare.

På utvärderingen skulle man berätta vad man hade lärt sig och jag kan ju berätta vad jag sa, jag har lärt mig att alltid kontrolera mitt blodsocker innan en fysisk aktivitet för att få det bästa resultat. Jag var ju för ett tag tvungen att lämna paintboll banan för att blodsockret blev på tok för lågt men det hade jag ju inte behövt om jag bara kontrollerat sockret + kompenserat det med mat. Förstår ni?

Varma Kramar från

En otroligt glad Linda som varit ledare/arrangör på ett mycket lyckat diabetesläger

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lägret var helt klart en hitt och jag ser fram emot ett långvarit samarbete!

2010-07-05 @ 21:03:07
Postat av: Nora

Det var ett enormt roligt läger och jag hoppas på mer skoj!

2010-07-05 @ 21:04:38
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Anja

Lägret var grymt och du är en fantastisk ledare Linda. Jag önskar att det var läger varje helg x)

2010-07-05 @ 22:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0