Första besöket på vuxen mottagningen

Hej hej!

Idag var det besök på min nya diabetesmottagning, jag skall byta till vuxenavdelningen nu. Det kändes helt ok men absolut inte bra. Jag har ju varit på barn ända sedan dagen då jag fick diabetes. Dem vet ALLT om mig. Det kändes lite som man skulle börja om på ruta ett nu. Barnmottagningen är min stora trygghet, men min gammla diabetessköterska lovade mig att hon alltid skulle finnas där ifall det var något som inte kändes bra därborta.  

Maria heter min diabetessköterska i alla fall, hon är supertrevlig och läkaren verkade också riktigt trevlig hälsade bara lite snabbt på honom.

Det var lite andra moment på vuxen avdelningen man kollar EKG varje gång, det har jag aldrig någonsin gjort på barnmottagningen. Besöket hos diabetesläkaren är bara en gång om året. Dem hade i alla fall lite ungdomsträffar som man var välkommen på, dem brukade vara cirka 15 stycken på dem träffarna och det är ju riktigt trevligt. Jaa det gäller väll att gilla läget på något sätt, allt kan inte vara som det alltid varit.



Känns som man seglar på lite osäkert vatten, men det skall säkert bli bra.


 

 

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0