satan i gatan vore ett milt uttryck

Halloj!

Igår möttes jag av en chockerande syn när jag kom innanför dörren efter att ha sovit en natt hoss syrran. Hela nedervåningen var VATTENFYLLD. chockad och lite panikslagen sprang jag ut igen för att hinna fatt min syster som precis hade släppt av mig med bilen, jag springer efter bilen allt vad jag kan men hon märker ingenting och hinner köra iväg...ringer brorsan, han svarar inte men jag skickar ett sms som fick honom att vakna till " Ring, det är panik hela nedervåningen är vattenfylld!!!), han ringer upp på två blanka sekunder och då brister det för mig totalt, tårarna bara sprutar när jag förklarar för brorsan vad som har hänt (jag vet ju inte ens själv vad som har hänt!!!!!.

Han säger till mig att ta upp vattnet med en handduk yeaa right.. vattnet var upp till mina vader typ! Han fattar paniken och slänger sig i en taxi hem. Jag går till grannen för att be om hjälp, underbara Anita och Olle kommer över, vi försöker hitta en speciellt huvudledning man skall kunna stänga av, hittar den inte..Ringer någon rör firma som brosan smsat över numret till, finns inga gubbar inne säger dem, då säger jag att jag står med vatten upp till vaderna ni mååååååååååååååste komma. Han fattar galoppen och jag hör "Gubbar, ändra riktning vi måste upp till ************ vägen vattnet sprutar i hela huset. Efter det fick vi sådan bra service utav alla inblandade, anticimex fuktavdelning, snickarna, rörgubbarna..ååå jag är dem evigt tacksam!

Jag går över till grannarna får en kopp kaffe och andas lite för att vänta ut hjälpen som kommer, helt galen dag! Det var visst någon ledning som frusit och sedan spruckit. nedervåningen är total förstörd, vi har ägnat dagen åt att ordna upp så mycket vi kan medens snickarna har brutit upp vårat golv, sugit upp allt vatten som till och med var under golvet..

Sov hos brorsan tills idag tillsammans med hundarna, vi åkte hit igen klockan 06:45 för att möta upp snickarna..

Herre jösses vilket elände som plus i kanten är ju mamma och pappa i Thailand också hehe vem har sagt att livet skall vara enkelt!

Ni kan ju gissa blodsockret igår; 22,18,16,12

Linda






golvet bryts upp mer och mer

Kommentarer
Postat av: emiliaEmilia

nej vad jobbigt! Stort lycka till i röran!

2010-02-04 @ 15:16:37
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Lotta & Bo

Ojojoj...vilket mara!

Bra att hantverkarna är igång och fixar det. Finns det något ni vill ha hjälp med? Ni kan ringa när som helst!

2010-02-05 @ 17:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0