trevlig utgång <3

Heej!

Igår var det en riktig nice kväll eftersom jag och några från jobbet hade middag och utgång ihop, kom väll hem vid 2 tiden kanske. Blev en riktigt godmiddag bestående av potatisgratäng, antrecote och en super god ostsås. mmmmm vattnas i munnen ännu =), sen satt vi där och tjöta innan vi begav oss ut på krogen i Kungsbacka. Supertrevligt!

Kändes lite skönt att alla faktiskt visste om att jag hade diabetes, nu har jag ju liksom inte gjort någon hemlighet om det på jobbet (varför skulle jag??). Men tror inte dom skulle veta hur dom skall bete sig om blodsockret blev för lågt. Vi alla jobbar ju inom vården men njaaa jag är tveksam till kunskapen om diabetes att den är maximal. Men bara vetskapen om att dom vet att jag har diabetes gör mig lite trygg, även ifall jag alltid är lite på spänn när jag är ute.

Jag brukar se till att blodsockret ligger högt så jag aldrig behöver hamna i en lågt blodsocker situation ute, innan utgången packar jag väskan med godis ännu en gång för att alldrig riskera ett lågt blodsocker och innan jag somnar efter kvällens ståhej ser jag alltid till att ha ätit, den missen gjorde jag en gång och kommer aldrig göra om.

Nehe ni nu skall jag lägga mig framför en film, Rickard har lite kompisar över men dom får stå ut haha..

Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0