Diabetessköterskan

Hej Hej!

Nu har jag kommit hem från diabetessköterskan, besöket gick bra och jag hade mycket att ventilera med henne. Blodsockret är ju otroligt svajigt för mig och jag har många toppar och dalar. Det är de låga morgonvärdet som strular till det för mig, vi har ännu en gång bestämt att jag skall dela lantus dosen så jag tar 14 Enheter på morgonen och 14 på kvällen, istället för mina nuvarande 28 på kvällen. 

Hba1c var på 7.7, sist för tre månader sedan låg det på 7.8. Visst det är påväg ner men det går alldeles för långsamt. Kändes som ett nederlag. Pump är ju absolut ett alternativ, kanske när det börjar bli höst? Vet inte om jag koommer orka vara "kopplad" igen. När jag var liten var pumpen min bästa vänn och jag storgrät om någon försökte ta av den tex om jag var på sjukhuset, var precis som dom tog min arm eller något, i tonnåren blev den en bitter fiende och nu gör jag allt för att hitta tillbaka till den fantastiska frihetskänslan med pump.

Vi pratade också om sensor men jag känner verkligen att jag inte orkar just nu mitt i sommarjobbs hetsen det blir för mycket. Men fick läkartid den 1:e september då skall jag nog ge det en ärlig chans.

Det gäller att kombinera livet med diabetes, ibland tycker jag det är jättelätt och ibland hur svårt som helst. Jag vill hitta det där lagom i diabeteslivet, jag måste leta efter "lagom" eftersom jag inte hittat det än. Tack för tipsen om pump och olika sätt att tänka. Jag tar åt mig utav allt och suger i mig som en svamp! 

Nu skall jag ta min vardagliga långpromenad med älskade Shiva och sen behöver det veeeeerkligen städas här hemma, då blir Rickard glad hihi..

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ett Hba1c på 7.7 är inte så tokigt ju. Mitt har liggat på 5.2 några gånger nu och jag bara väntar på att det ska vända och jag kommer dit och får höra en mycket högre siffra..

2010-08-10 @ 14:21:25
URL: http://barajennifer.webblogg.se/
Postat av: Anna

jag skulle just nu vara jätte nöjd med ett Hba1c på 7,7..

mitt egna som togs i slutet av juni låg på 8,9.....

inte något så där väldigt lyckat,

det gäller sköta allt för att blodsockret inte ska bli lidande, det märker jag många gånger när jag krånglar till det för mig själv med ex mycket stress och dåliga matvanor.

2010-08-11 @ 23:18:44
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0