Annhörighetssjukdom

Som säkert de flesta vet vid det här laget som följt bloggen så är jag ordförande i Kungsbacka diabetesförening, det är ett uppdrag som ligger mig varmt om hjärtat.

Förra veckan fick jag ett brev hem om "Annhörighetsdagen" och tänkte snabbt läsa igenom och slänga för att det inte var "något" att ha. Men med närmare eftertanke är det ett superviktigt ämne som rör sjukdomen diabetes eftersom det är en otrolig annhörighets sjukdom.

Jag kan ju bara tänka på min egen situation hur många människor som fått göra "insatser" i mitt liv pga diabetesen, syrrans tappra insats i Thailand om att försöka få i mig socker när blodsockret var alldeles för lågt och jag var medvetslös mitt i natten, kan tänka mig hur rädd hon var men så modig! Pojkvännens snabba insvängningar på mcdonalds för att höja blodsockret, mammas vakande nätter när jag var liten och vänners fantastiska tålamod när jag behövt hjälp eller stöd.

Som sagt annhörighetssjukdom är nog bara förnamnet, jag kan ju liksom inte hjälpa mig själv om blodsockret är för lågt, då måste jag ha annhörigas insatser.

Så Kungsbacka Diabetesförening är anmälda till Annhörighetsdagen som kommer uppmärksammas i Kungsbacka den 10:e Oktober.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0