31/8-10

Hej!

Idag har dagen varit otroligt tuff eftersom jag inte klarade min uppkörning, kändes så orättvist jag som kämpat så länge med detta. Kunde inte hon bara sagt JA istället för NEJ? Besvikelsen är enorm och tårarna har bara sprutat idag. Men det är idag det, nu har jag fått gråta och vara besviken men imorgon skall jag ta nya tag och köra ut och träna träna träna. Körskoleläraren ville att jag skulle ringa direkt imorgon så vi kunde boka ny tid, hon tror stenhårt på mig, då är det viktigt att jag också gör det.

Sen har dagen bestått av att umgås med min underbara familj, pizza med syrran och fika med brorsan. Har en sån underbar familj! Dem har stöttat till 110 % idag och verkligen visat sig stötta min besvikelse.

Nej skit i körkortet ett tag så skall jag berätta om något roligt istället, Jag har legat på ett fint blodsocker idag utan en känning precis efter vi fikat, kändes lite surt för brorsan hade ansträngt sig och köpt min favorit muffins som inte är så mycket socker i och så fick jag ändå till slut hugga in på deras fika eftersom jag låg på 3.8. Är riktigt sugen på att prova sensor som diabetesskk föreslog men kommer jag orka gå runt med den??

Kvällen har bestått utav jobb mellan 16-21 och hundpromenad, nu väntar jag på att Rickard skall komma hem från MMA träningen.

Stor Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Fia

Tråkigt med att uppkörningen inte blev godkänd! Men har en liten fråga ang. körning. Du skrev i några inlägg nedanför att ni fick lov att stanna på motorvägen för att få i dig nåt att äta för du blev så låg. Du övningskörde inte då eller? Transportstyrelsen är väldigt hårda mot oss med diabetes (vilket jag tycker är bra) med frågor som läkaren fyller i i formuläret tex: har du fått lov att ha hjälp när du fått en känning?

Kan man inte klara sig själv när man får känningar så kan det bli svårt att få godkänt från transportstyrelsen.

2010-09-01 @ 11:57:23
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Lars

Hei du. Ær en typ 3-diabetiker, och kan mer om statistik æn de flesta. Jag såg på fruns mætningar under en månad, då hon fikk kolla ganska detaljerat. Statistiken - och då menar jag nivå avancerad - gjorde att vi fikk en grad av kontroll øver diabetesen som vi inte hade førr, genom att:

a) Ha førutsægbara mat-tider. Tiderna var mycket viktigare æn vad hon æter, så længe det ær 'standard sunt'.

b) Undvika værstingarna: Læsk, pom frittes (helt omøjligt att balansera), och på generell bas: Ju mer maten ær preparerad (mosad, dubbelkokad, inbakad), ju sæmre ær den.

c) Se på de områden som driver upp HBA1c: Om man æter før sent innan man lægger sig, så har du en lång natt med høgt blodsocker - eller kænning. Tag inte snabbinsulin før sent i førhållande till måltidsstart.



Systemet hjælpte oss spesiellt vid graviditeterna.

2010-09-03 @ 18:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0