att "sköta sig"

Blir så jäklans trött på komentarer som diabetes är ju ingen jobbig sjukdom om man sköter sig, vadå sköter sig? Hörde den komentaren på tv imorse blandannat.

Idag har jag "skött" mig men ändå ligger jag högt som ett hus, inget verkar få blodsockret stabilt.

Ett blodsocker som är högt gör en trött, grinig, förtvivlad, seg, okoncentrerad, jag kommer aldrig glömma den där gången på föreläsningen i skolan då jag skulle antecknat febrilt hela lektionen men allt avslutades med ett blankt papper utan en ända stavelse..Blodsockret låg då på 25.2

Japps det är ibland inte lätt att vara diabetiker och hur "bra" man än "sköter sig" går det åt pipsvängen ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0