Hallo..

Hallu

Joo visst det blev lika tidig uppgång idag till jobbet 05:50 var jag uppe och jag var så trött så jag svor en lååååång ramsa först hihi...Jobbet höll på till 14:00 och sedan väntade ett möte på Komvux där jag skall börja plugga, mötet var inte mycket att ropa hej för om jag skall vara ärlig, hade lika gärna kunnat läst det hemma som dem berättade.

Jag frågade om service hundar var välkomna i skolan, men det var dem inte för det fanns allergiker, men jag då? mitt osynliga handikapp, det tar ingen hänsyn till. Jag respekterar givetvis att det finns allergiker men kan man inte finna en bra lösning? service hundar får tex vara på en viss del utav skolan?? vad som helst bara jag också kan få känna mig trygg. Det kan ta tvåsekunder att dimpa i sockret och då är det inte så jäkla roligt att stå där kan jag säga och inte för allmänheten heller  Men skall bli lite spännande att börja plugga lite lätt.Hoppas hoppas att detta är en fördel när man söker till högskolan. Vill ju verkligen komma in på juristassistent programmet.

Efter mötet kom mammas väninna och hämtade mig, Shiva och mamma för att åka på hundträff i kållered, det är ett gäng som träffas för att träna, leka och ha socialträning, det kostar inget och är otroligt lättsamt det va första gången jag var med där, super skoj! Shiva var jätteduktig på alla moment vi gjorde. Där skall jag absolut fortsätta att gå.

Imorgon skall jag på mitt första besök på Ronald mcdonald huset, hoppas verkligen att det är något för mig. En dag i veckan där vore underbart. Få koma ut, träffa folk, få erfarenhet och ja få tiden att gå tills man kan söka in på högskolan igen. Jag skall söka in till nästa "start" alltså i Augusti 2010, då har jag hittat i alla fall två program att söka. Jurist assistent  i Göteborg en KY på 1.5 år och statsvetenskap med inriktning på politisk kommunikation i Halmstad 3 år.

Skall träffa Rickard imorgon också, det var inte riktigt tänkt så men jag saknar honom så otroligt mycket och vill ha honom lite nära. Jag trodde inte att det skulle vara så jobbigt att ha honom i lumpen men det är JÄTTEJOBBIGT!!!Men det har gått snabbt redan över en och en halv månad!!

På lördag blire kräftskiva och på söndag skall jag mýsa med älsklingen min=)

Har inte mått så toppenbra idag med blodsocker, huvudvärk och lite allmänt dämpad, vad bror det på??

//Lindis




Kommentarer
Postat av: M

Tycker du ska ta upp diabetes och servicehundar med beslutsfattarna på skolan. Med det svar du fick sätts ju 2 patientkategorier mot varandra = allergi-diabetes. Och de sätter alltså allergikers hälsa i första hand vilket de inte får göra. Personer med diabetes har lika stor rätt att få må bra/undvika tillfällen där hälsan riskeras.

2009-09-20 @ 23:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0