Vad tänka på till nästa gång?

Hej!

Japps, nu är man ju hemma efter nästan en vecka i värmland, har verkligen varit underbart att komma ifrån verkligheten lite.

Diabetesen gick absolut helt ok men jag gjorde en del klantiga missar som jag irriterar mig på lite.

Hade inte med mig sprutor ifall pumpen skulle gå sönder, hur fan tänkte jag där liksom?

Hade inte med mig extra slang till pumpen ifall slangen skulle gå sönder.

Hade med mig blodsockerstickor så det precis räckte till sista dagen.

Jag var nervös över hur blodsockret skulle vara på natten så därför sänkte jag basalen på pumpen för mycket ibland och fick en del höga morgonvärden.

Det jag har lärt mig av resan i diabetes synpunkt är att innan så skall jag ha en färdig skriven diabetes pack lista, så jag ALDRIG glömmer något.

Jag skall också lära mig att lita på min kropp och mig själv, inte sänka basalen för att jag inte vill bli låg skall sänka basalen för att jag behöver.  Lita på att pojkvännen hjälper mig om jag skulle bli för låg, inte vara "för stolt" och hantera allt själv.

Man är inte felfri man lär sig hela tiden när man är ute på äventyr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta var en mycket bra slutsats du har kommit fram till. Detta gäller ju oxså när man ska ut och resa runt i värden. Puss mamma

2009-11-02 @ 08:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0