Besök hos diabetessköterskan

Hej :-)

Har varit på besök hos diabetessköterskan idag.

Har bestämt mig för att byta tillbaka till pennor istället för pumpen ett tag. Har tröttnat på allt krångel med pumpen, vill liksom känna mig lite fri från den ett tag. Sätter igång med pennorna imorgon.

Fick en bok att skriva upp värden i, känns lite gammaldags men jag tror jag behöver det för att bli en plikttrogen diabetiker.

Planerade också lite inför övergången till vuxenavdelningen, har ju varit på barnmotagningen i 13 årstid så det känns lite nervöst att lära känna en ny diabetessköterska och läkare. Men det skall nog gå bra tror jag.

Lämnade ut papper om Världsdiabetesdagen, barn aktiviteten på Djungelrummet, Tonnårsaktiviteten och info om Diabetesföreningen, skrev ihop lite papprerna själv och gjorde dem lite roligare. Skall se ifall jag kan lägga upp dem här lite senare.

Tog influensa vacinet där också, har ont i armen nu av den hoppas det går över.




Kramar till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0