Blodsockerkatastrof

Heej!

Igår blev det verkligen en katastrof dag med blodsockret, jag hade haft en rent strulig dag som gjort mig orolig och då bestämde jag och syrran oss för att köpa lite pizza och godis och se en film för att bara göra något mysigt ihop. När jag sett på halva filmen mäter jag blodsockret, 26.8, tar insulin och vatten, sedan tar jag ett nytt blodsocker 45 minuter senare, då står det HI. Jag blir jättenervös men försöker att behålla lugnet, jag och syrran tar en långpromenad med Shiva och jag tar ett stort glas vatten och ännu mer insulin..

Efter promenaden fortfarande HI, timmarna fortsätter med HI, HI, HI. Nu börjar jag verkligen inse att något är fel ( det har ju liksom säkert gått 2-3 timmar med bara HI värden), jag bestämmer mig för att byta nål. Här va problemet, när jag drog bort den gammla nålen kommer det blod och det är ju tecken på atty insulinet har svårt att komma fram, byter nål och tar 2 enheter, blodsockret börjar sjunka med en gång...

Problematiken blev ju också att klockan var ju liksom 24:00 och det enda jag ville vara att sova men det vågar man ju inte göra, tänk om det andra insulinet från den gammla nålen skulle ta effekt och då skulle jag ju liksom typ ha 50 enheters effekt, shiiit!! jag och syrran sätter på Sällskapsresan så jag skall försöka hålla mig vaken och hon sätter även sin mobil så den skall ringa varje halvtimma. Jag somar som en stock och försöker bara hitta lugnet, att vara nervös i en sån här situation är ju inte den ultimata situationen...När jag vaknar ligger jag på 17 och då är klockan drygt halv 2, jag väljer att gå upp till min säng och där ligger blodsockret på 13, jag surfar lite på laptoppen men sen orkar jag inte hålla mig vaken längre och somnar för natten. Det gick ju bra dock vaknade jag ganska lågt men men...


Jäklar vad den här sjukdomen tröttar ut en..


Gårdagen blev från början helt katastrofal och jag mådde inte bra alls pga olika omständigheter sen blev dagen jättemysig, Rickard och jag umgicks en stund och sedan skjuttsade han rungt mig och Helena till pizzerian och HEMMAKVÄLL, sen blev det systersmys för hela slanten, bara hon och jag.

Kram på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! Tar du inte extra insulin med penna när du ligger så högt för att vara säker på att du får i dig insulin? Ha det!

2009-05-10 @ 11:42:29
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0