Dagen idag ...

Hej hej!

Dagen idag blev tidig, 07:05 stod jag och väntade på bussen som skulle ta mig mot Kungälvs nordiska folkhögskola där jag skulle på intervju idag för teckenspråkstolk programet.

Det har varit en jättespännande och rolig dag, dagen började med att vi fick skriva högskoleprovets svenska del och svara på allmänbildnings prov, det var faktiskt ganska svårt, eller jaa man fick liksom lite brainfreese av den, jaa vad vet jag..Vi har också fått haft teckenspråkslektioner och det var jätteroligt, gud vad spännande. Tänk er en lektion där folk pratar för fullt men det är ändå HELT TYST, jag är fashinerad!

På intervjun fick jag frågan om vad mina kompisar skulle beskriva en positiv och en negativ sida av mig, vad skulle dem säga då, jag svarade:

Positiv: Att jag har en stark social kompetens

Negativ: Att jag har svårt för att säga nej.

Intervjun känndes helt ok, dock känner man ju alltid efteråt att man kunde gjort lite bättre ifrån sig, men besked kommer nästa vecka om man kommer in eller inte, det var 62 sökande men det finns bara 25 platser, jag vet inte riktigt vad jag vill, jag vill ha ett yrke som passar mig,passar jag som teckenspråkstolk??Vad vet jag?

Jag frågade även hur dem ställde sig till att jag ville ha med min blivande signal och service hund = Shiva, det var hon i början inte alls positiv till eftersom det finns folk med allergier och så, men då sa jag att det inte känns bra för mig att bli utestängd från samhället pga min sjukdom heller (ALL RESPEKT TILL ALLERGIKER), Shiva kommer ju vara min räddning många många gånger, då ändrade hon sig och sa att hon genast skulle kolla upp det. Vet inte hur det går att lösa med service hund och allergiker?? tänk om jag har en sådan tur att det inte finns några hyper allergiker!!!

Efter dagen på skolan hämtade Rickard mig och så gick vi och åt tillsamans, sedan skjutsade han mig till centralen, när jag märkte hur tight trafiken var och att Rickard skulle hem också så sa jag att jag kunde gå av och ta bussen resten utav vägen så han skulle kunna komma hem också, dock var jag lite nervös eftersom jag inte känner till göteborg så bra, vilken buss skall jag ta?tänk om jag tar fel buss? hur mycket kostar det att åka?kommer jag hinna med pendeln?? you name it.. Rickard frågar om någonting är fel och då svarar jag att jag är lite nervös för att jag inte skall hitta, Rickard säger att det är något annat som är fel, då märker jag av att mitt blodsocker har gått i taket, mäter mig och det ligger på 22.2. När jag satte mig i bilen låg jag på 7.9, alltså ett helt ok värde, så det måste varit min nervositet som sköt upp blodsockret så enormt, tänk att man inte ens kan få vara lite nervös ifred för den där nedrans diabetesen...Rickard ville inte att jag skulle ta bussen sen så han skjutsade mig hela vägen, tack älskling!

Blodsocker nu: 14.4

Nu är klockan mycket och jag skall sova:)

Kram L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0