Shiva <3

Kul att vi blir fler och fler läsare:) Jag hoppas nå 100 strecket snart...

Nu har Shivas och mina SOS handlingar skickats in och så har jag pratat med Erling som jag har tränat lydnad hos med Shiva, ville ha lite pepptalk och att han skulle veta om att jag hade skrivit hans hundskola som träning på ansökan. Han sa att Shiva är en bra hund och absolut kommer klara uttagningen. Hans kurser skulle inte starta förän i Augusti så jag måste hitta någon annan som jag kan träna lite lydnad med under sommaren. Kanske en kompis bara med hund? Men frågan är vem??

HAr även pratat med Elin om utbildningen mm, Elin är på G med sin hund Pima som skall utbildas till diabeteshund, vi träffades i typ feberuari/mars, hur roligt som helst att ses in real life för fika och prat om alltifrån hundar till diabetes.

Det som jag måste träna på är:
* Få Shiva helt lugn när det kommer andra hundar.
* inte bry sig om ringklockan när det ringer på dörren. (känns omöjlig men skall göra över mitt bästa så måste det ju gå)
* Lydnad, fot.

Guud vad roligt det skall bli att träna Shiva till diabeteshund!!


Kommentarer
Postat av: Anna

lycka till med utbilden nu :)

det kommer säkert gå jätte bra när ni väl sätter igång :D

2009-05-15 @ 18:50:47
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0