back in businesse:)

Hej hallå:)

7 komentarer på en och samma gång det var inte dåligt.

Nu är det söndag och helgen har varit fullspäckad med roliga saker faktiskt, i fredags så hade vi tema dag droger i skolan, faktiskt ganska intressant. Det var en fd knarkare som var där och föreläste först, för honom började drogerna efter grovmobbning i skolan, han var grymt utsatt i skolan och dålde mobbningen hemma länge för att han skämdes. Den största minnesluckan han hade efter en knarkhelg var 14 dagar, han hade visst varit i Danmark och har ingen aning om hur han kom hem. Föreläsningen fick mig att ALLTID rycka in om det pågår mobbning emot någon, att inte bara stå och titta på och jag kommer ALDRIG att pröva droger, han hade varit drogfri i 25 år men har grymma sviter i kroppen efter 8 år med droger i kroppen.

Sedan bar det iväg hemmåt, då tog jag Shiva och gick till ängen och lekte, jättemysigt!

Sedan var jag med pappa och kampanjade för EU valet på stationen, det var jätteroligt att se hur en kampanj gick till, har ni tänkt rösta till EU valet?

Sedan kom Rickard och då åkte vi till susann för Tacokväll, När vi handlade för tacokvällen hade vi Shiva i bilen med alla rutorna uppe och på en skuggad parkerinngsruta, vi var borta tio minuter en kvart kanske. Då fick vi ett argt brev i våran bil när vi kom tillbaka om att jag var djurplågare och inte borde få ha djur. Den kvinnan eller mannen som skrev detta har ingen aning om hur mycket jag bryr mig om min hund. Shiva är nästan ALDRIG ensam hemma, jag prioriterar ALLTID Shiva framför kompisar, hon har denbästa maten man kan få, jag är ute och går långa promenader med henne, hon har alltid färskt vatten, stor trädgård att leka på och på helgerna har hon tillgång till att bada fritt i havet. Shiva kan inte ha det bättre. Blev otroligt ledsen och besviken och det brevet förstörde min kväll något otroligt..Men med lite gott sällskap, godmat och att Shiva fick leka med susanns hund princess gjorde mig ialla fall lite bättre till mods och Rickard förståss!

På lördagen hade jag och Rickard en jättemysig morgon som bestod utgav en hundpromenad, hundlek i  trädgården och Kubbturnering, jag vann hahahaha...

Sedan kom Ansa och Rickard åkte hem, jag och Ansa åkte ner till Åsa och åt korv i solen, sedan blev det glass cafét och sedan åkte vi hem till Lange för grillkväll, grymt trevlig dag!

Idag är det söndag och det som står på schemat är morsdags middag och möte med "Lysestrands gänget", jag skall vara ledare och lite huvudledare på ett utav lägrerna så nu blir det lägerplanering, skall bli spännande! På lysestrand träffade jag Ansa och det blev början på en långvänskap, vi har känt varandra i 6 år nu.


Hundpromenad med Shiva och Rickard:




Hundlek i trädgården, Rickard ligger i underläge haha:)


Bus mellan Willmis och Shivisen:)



Lite träning var man ju tvungen att hinna med också hihi;




Älsklingen min passar på att vila lite:)




Kubbtunering LINDA VS RICKARD



Shiva och jag var vid havet idag, jättemysigt och det var inget folk där så hon fick springa helt lös

Äsklingen min, det finaste jag har!





Jag hör av mig ikväll om hur mötet gick!

KRAM PÅ ER ALLA!







Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en mysig fredag gumman! Du behöver inte oroa dig du är den bästa matte en hund kan ha! Hundarna satt själva i säkert 10 min, dessutom var det inte varmt ute, klockan var ju nästan sju på kvällen och det var skugga ute! Ha det bäst gumman! Kramar/Susann

2009-06-01 @ 13:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0