Torsdag!

hihi vad roligt att det blev komentarer, känns så jäkla peppande att folk komenterar det man skriver på bloggen!! Idag var det körlektion kvart över sju på morgonen och det resulterar i tidig uppgång och en toook trött Linda hihi...Men körningen gick bra vi övade på parkering!

Inatt vaknade jag utav att Shiva låg tätt tätt intill mig och samtidigt så var mitt huvud tungt som ett bowlingklot, alltså var det ett lågt blodsocker och det låga blodsockret var 1.9 fy sjutton, klarade inte att få upp det själv så bad mamma om hjälp, det blev Oboy, smörgås, sylt och mjölj, japps en riktigt bad combination men det löste sig!

Hade en känning till idag i skolan, den var också ganska kraftig men jag tror det har att göra med körskolan för jag spänner mig som sjutton och är lite nervös hur det skall gå och det resulkterar i ett högt värde och sedan efter körningen så släpper ju alla nervositet och spänning och blodsockrfet går DOOOOOOWN, det är ju som sagt en teori men jag vet inte. Skall pröva min teori genom att äta en banan efter körningen även ifall blodsockret ligger ok.

Jag fick frågan vad gör man om blodsockermätaren har gått sönder och du inte vet hur du skall bete dig gällande insulin mm, mitt råd är först och främst att ALLTID ha en reservmätare hemma, vad som helst kan hända när som helst, tex som en gång när jag var mindre och familjen var och campade så regnade det och vår packning klarade sig men EN sak klarade sig givetvis inte, BLODSOCKERMÄTAREN!! suck.. så ha alltid en reserv blodsockermätare i beredskap, jag är jäkligt dålig på sådant själv men skall bättra mig!

Sedan får du helt enkelt lita på magkänslan om du inte får tag i en blodsockermätare, gör som du brukar göra, ät inte något som är avvikande från det du brukar äta ( det är ju bara över en dag) och sedan tar du kontakt med sjukhuset och hämtar en ny.

Det kommer gå bra, man måste tro på sig själv så löser sig det mesta!

Kram från Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0