Fredag

ååå idag är det fredag och ursäkta språket men fy faaaaaaaaaaaan vad skönt med helg:)!

Idag blev det skola, hmm inte så mycket att skryta med för det var en halv psykologilektion och sedan elevråd HAHAHA, sedan blev det övningskörning för HELA slanten, åkte in till göteborg med mamma, känns konstigt men roligt att sitta i förarsätet. Vi åkte till en möbelaffär och köpte en soffa,soffpall och soffbord mitt i allt blev jag låg så jag och mamma blev sittandes på restaurang för lunch, haha en dag kan alltid förändras när det är en diabetiker inblandad, på restaurangen ber jag om en cola light, han missförstår mig och tror att jag menar cocacola vanlig, då repeterar jag att det SKALL vara light, då säger han en sådan där jäkla kläm käck komentar " attans hade du fått den så hade du väll gått upp ett gram mer", han skulle bara veta hur jäkla mycket jag skulle vilja beställa vanlig dricka och inte behöva tänka på allt som har med socker,kolhydrater och allt som hör det till...Jag svarade i alla fall lite klämkäckt tillbaka, nää men du kunnde gjort en diabetiker sjuk och blinkar med ögat, då blev han tyst för någon minut hehe..

Sedan så blev det ännu mera övningskörning bland annat ett besök hos mormor...Hon var väldigt bra idag faktiskt!

Har även hjälpt Tove att skriva två texter till diabetesfamilj.se är ett så grymtbra iniativ, jag skulle faktiskt vilja jobba med diabetesföreningar och sånt på heltid under ett år, åka runt i skolor och föreläsa, en dag i veckan kanske man skriver artiklar och sånt till hemsidor/tidningar, en dag har man diabetes aktiviteter/föreläsningar och en annan dag slåss man med politiker, vore rena drömmen för mig!

Kram från Linda


P.s Det är väldigt mycket roligare att skriva när ni komenterar:)


Kommentarer
Postat av: Anna

haha.. där fick han något att tänka på ;) haha bra sagt

2009-03-14 @ 10:36:03
URL: http://diabetes.bloggproffs.se
Postat av: Anonym

Tack snälla Linda med din hjälp med texterna till hemsidan..



Vilken tur att du upptäckte att servitören tänkte ge din FEL cola..

2009-03-15 @ 21:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0