Min vanliga update!

Hej hej!

Även denna morgonen blev ganska sen, men det är sååå skönt att få sova ut lite då och då. Var uppe med hundarna kl 9 och tog en promenad med dem sen gick jag och la mig och gick inte upp förän halv tolv typ haha...Sedan tog vi en promenad ner till Hemköp och träffade Ansa och Leo, mysigt att träffas en stund för lite prat och skratt=).

Sedan var hon tvungen att åka till vetrinären med sin hund så då gick jag och mina kära hundar hem, dock var det lättare sagt än gjort i denna värmen, vi fick stanna många gånger på vägen och vila, ge hundarna vatten och så för att dem skulle orka. Willma var väll den som tog mest av värmen men såg tiill att vi fick vila och att dem drack en massa vatten så kom vi hem ordentligt:) Dock drabbades jag utav världens migrän när jag kom hem, beror väll antagligen på att jag slarvat med att dricka så resten utav dagen har jag mest tagit det lugnt har pluggat en massa körkortsteori också, det är svårt, test proven gör mig förvirrad jag tycker svaren är likadana...Körkortet skall komma någon dag, jag skall sitta en massa med min syster så fort hon kommer hem från sjön, min älskade syster kan ju verkligen allt, va det än är så kan hon hjälpa mig, Tack för att du finns!

Shiva stack idag, hon låg på terassen och vilade sig och jag satt två meter ifrån och skrev på romanen då hon flög iväg som ett skott, jag efter, min snälla granne kom ut för att hjälpa mig och jag fic gå igenom hennes hus för att locka in Shiva, Shiva kom med en gång, då fick jag ju inte bli arg, men det är sååååå svårt att inte bli det, men hon skämdes nog skall ni se haha:)...

Har pratat med en vän till mig som har en schäffer diabeteshund, hon tipsar, peppar och finns där när jag undrar något, skönt att ha en sådan människa att fråga. Jag frågade henne om förslag vad jag skulle kunna arbeta med i höst och att jag ville jobba med hundar, hon svarade att hon skulle höra sig för i branchen. Tänk om hon kanske kan hjälpa mig????wihoooo....

Har börjat prata med en vänn som nog kan bli en ganska nära vänn, det känns sååå bra!!

Vet ni vad som är negativt med diabetes,sommar och värme?

Man har ingen hungerkänsla alls, jag gick hela dagen och frågade mig själv varför jag inte har ätit, svaret är dö enkelt, jag är inte hungrig eller sugen på att äta i denna värmen, inte konstigt att blodsockret är lågt! Mitt tips är att äta något lätt och sätta mobilen på larm så den påminer om att man skall äta, man tänker inte på det i denna värmen, eller hur?


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0