Även denna dagen lider mot sitt slut...

Hej hej!

Idag började ju dagen tidigt med kurs inför sommarjobbet, första gången jag vaknade denna natten så såg jag på klockan och klockan var då 02:12, men i mina trötta ögon blev den 12:02, jag flyger upp i full galopp ur sängen och tar på mig, men kollar på min pumpklocka och ser då den rätta tiden haha vad fel det kan bli ibland...

Kursen idag började på äldreboendet med lite introduktion, vi fick lära oss om brandsäkerheten och lite sådana viktiga saker, mina sommarkollegor va as trevliga och det känns verkligen som jag kommer trivas.

Kurs 2 som handlade om medecin deligering startade klockan 13,jag ser med förfäran på white boarden att en utav lektionerna skall handla om diabetes, jag förbereder mig på en total urkorkad lektion, för det är vad jag tror om alla som inte har diabetes när dem skall berätta någonting. Det gick dock ganska ok för dem tycker jag. Men jag avbröt lite titt som tätt med frågor och rättelser haha, men en sak jag anser är jätteviktigt när man föreläser är att skriva typ ett och typ 2 och inte prata om sjukdomarna som en och samma sjukdom för det är dem inte. Jag gillade även inte att det lite "drevs" med vad diabetiker kan göra och säga vid låga blodsocker och kraftiga känningar, det gjorde mig ledsen och lite kränkt att folk satt där och skrattade om någonting som för mig är det värsta som kan hända och en upplevelse jag kan hamna i ganska ofta men helt skulle vilja vara utan..jaa ni förstår??

Sedan bar det av till kba mässan för att köpa en ny telefon ( det kostade mer att laga den än att köpa en ny), så en ny men samma modell, en gammal mobil som inte alls håller modet, men jag vill inte ha en massa finesser som ändå bara går sönder.

Sen tog jag tag i träningen och bokade ett spinning pass för mig och syrran, det gick dock asdåligt eftersom klanten Linda inte hade ätit middag innan och inte hade blodsockermätaren med sig, jävla klant idiot!! Så det är ett tips till er alla diabetiker från mig, när ni skall träna och kunna få ut så mycket som möjligt utav träningen skall ni tänka på detta:

1. Har jag ätit innan?
2.Klarar jag mig på det jag har ätit?
3. Har jag blodsockermätaren med mig?
4. Dextrosolet, vart är det??

Sedan tog jag och syrran en görmysig sen middag på Café Karma, love mysstunder med syrran!!

Shiva är med mamma och pappa i sommarhuset och busar för fullt kan jag tänka mig thihihi..

KRAM L 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0